A munka, a magánélet és a sok-sok változatos tevékenységünk között nem mindig könnyű időt találni önmagunkra, főleg a sportolásra. Amikor megkérdeznek valakit, hogy miért nem tér vissza kedvenc sportjához, a válasz legtöbbször az időhiány.

A megkérdezettek többsége azt mondja, hogy egyszerűen nincs ideje magára a sűrű napirend, a házimunka, a család, na meg a közlekedéssel töltött idő, legyen az tömegközlekedés vagy autózás mellett.

Valóban nehéz a sportra időt találni, főleg egy fővárosi régióban élőnek, aki akár másfél órát is ingázhat a munkahelyére reggel és este! Ha ehhez hozzávesszük azt a tényt is, hogy a munkából hazaérve fel kell vennie a gyerekeket, a napközbeni sportolási lehetőségek egyszerűen eltűnnek!

De mit tehetsz akkor, ha napi 7-8 órát vagy esetleg még többet dolgozol? Mikor sportolj?
Több megoldás is létezik:

  • Tanuld meg a saját munkaritmusod szerint beosztani az időd. Gyere be korábban vagy menj haza később, és iktasd be a mozgást az irodában töltött időbe, akár egy céges infrastruktúrában. (Vannak cégek, ahol az irodaházban edzőterem működik a dolgozók számára)
  • Hívjatok edzőt a cégedhez,
  • Végezz kisebb gyakorlatokat az irodában, másoktól távol vagy akár a kollégáiddal: ezek olyan apró mozdulatok, amiket minden nap elvégezhetsz, és amik valódi hasznot hoznak, és segíthetnek a munkahelyen formában maradni. A sűrű napirend mellett gyakran az irodai sport a legjobb megoldás a pozitív szemlélet megőrzésére és a jó közérzet fenntartására!

Az irodai edzés előnyei:

  1. Kitisztíthatod a fejed a professzionális környezetben
  2. Javíthatsz az általános közérzeteden.
  3. Ha jól érzed magad a bőrödben, könnyebben eléred az üzleti célokat
iroda s
Még a számítógép mögött ülve is sportolhatsz!
A legjobb tanárok elérhetőek
Gyerünk!

Hogyan sportolj a munkahelyeden?

A WHO szerint tanácsos lenne legalább napi 30 percet mozogni, de ez a cél elég nehezen elérhető, ha az irodában töltöd az egész napot, nem igaz?

Ezért ajánljuk ezt az érdekes alternatívát. Az iroda egyre inkább a rendszeres testmozgás vagy sport gyakorlásának helyszínévé válik.

A rendszeresen sportolóknak azonban alig 13%-a teszi ezt a munkahelyén.

Noha ez a szám az utóbbi években növekedésnek indult, továbbra is viszonylag marginális. Ez nagyon gyakran arra készteti a munkavállalókat, hogy feladják a sportot és így fizikai erőnlétük egy részét.

A cégen belüli sportoláshoz szükséges, hogy:

  • A céged meglehetősen rugalmas politikát folytasson, és nyitott legyen arra, hogy az alkalmazottak számára fontos, hogy feltöltődjenek, még ha csak napi pár percre is az ebédszünetben.

Számos tanulmány bizonyítja, hogy a sport segíti a munka hatékonyságát. A görögök már az ie 5. században azt tartották, hogy „ép testben ép lélek”. Az újabb tudományos tanulmányok teljes mértékben megerősítik ezt az intuíciót.

  • Másodszor, a cégnek rendelkeznie kell olyan infrastruktúrával, amit az alkalmazottak rendelkezésére bocsáthat. Magától értetődő, hogy egy nagy cégnél könnyebb edzőtermet találni, mint egy kis családi vállalkozásnál.

A vállalatok hozzáállása a sporthoz gyorsan változik. A sportot egykor időpocsékolásnak tekintették, nem pedig a jólét és a munkahelyi hatékonyság javításának eszközének.

Napjainkban a munka világa és az alkalmazott módszerek is átalakulóban vannak, és egyre több munkavállaló vágyik a foglalkoztatás bizonyos rugalmasságára, hogy legyen ideje önmagára és a sportra koncentrálni. Bizony, a sport lehet a munkád része is! Már történtek előrelépések, de ezek még elég visszafogottak.

El kell ismerni azonban, hogy a munkahelyi sportolás kérdése komoly kihívást jelent mind a hatóságok, mind a vállalatok számára, amiknek ezáltal lehetőségük van megtartani az alkalmazottaikat,és megfelelni azok elvárásaiknak a szakmai színvonal fejlesztése és a munkahelyi jólét tekintetében.

megbeszélés
Egy hosszú megbeszélés alatt is erősítheted az izmaidat.

Gyakorlatok, amiket az irodában is elvégezhetsz

Igazi edzőteremben hiányában lehetőséged van a munkahelyeden, az irodában vagy akár a szobádban edzeni.

Íme néhány egyszerű és hatékony módszer a biztonságos gyakorláshoz, amit a sportedzők edzésprogramjaiból lestünk el.

A legjobb irodai gyakorlatok:

  • Dolgozz a hasadon
  • Erősítsd a vádlid
  • Lazíts
  • Erősítsd a lábad és a combod

Dolgoztassuk meg a hasizmokat

Csak egy irodai székre van szükséged.

  • Húzd ki magad a székben a számítógéped képernyője mögött, lélegezz mélyen és nyugodtan, és fújd fel a hasad.
  • Tartsd benn a levegőt néhány másodpercig, majd engedd ki lassan, a szádon keresztül.

A hasad fokozatosan behúzódik, és a hasizom haránt izmai megfeszülnek. A fizikai állapot javítása mellett ez a gyakorlat nagyszerű stressz oldó, és lehetővé teszi, hogy egy pillanatra kitisztuljon az elméd.

  • Még mindig a székeden ülve a következő gyakorlatot is elvégezheted: húzd be a hasad, amíg nem érzed, hogy az izmaid megfeszülnek.
  • Az ideális az, ha többször megismételjük a gyakorlatot, anélkül, hogy megfeledkeznénk az ismétlések közötti helyes légzésről.

Azoknak, akik bonyolítani szeretnék a feladatot:

  • Ülj egyenesen a székeden,
  • Tedd a kezed a szék ülőkéjére, és a kezed segítségével emelkedj fel az ülésről,
  • Végezz 10 vagy 15 sorozatot, és tartsd a pozíciót néhány másodpercig. A helyes légzésről most se feledkezz el. Csak arra kell figyelned, hogy nehogy megcsússzon a kezed, és megsérülj.

Erősítsd meg a vádlid

Ez a gyakorlat remekül végezhető álló helyzetben, például telefonálás vagy a kávéfőzés közben.

  • Húzd be a hasad,
  • Húzd ki magad, mintha valaki madzaggal felemelne,
  • Állj lábujjhegyen 10 másodpercig.

Végezd el ezeket a gyakorlatokat naponta többször, és a vádlid gyorsan megerősödik.

Nyújtsd ki a karod

A karok és vállak ellazításához:

  • Ülj le az irodai székedre,
  • Húzd ki magad, és emeld fel a karod a fejed fölé, tedd keresztbe a kezed, a tenyered fordítsd a mennyezet felé,
  • Lélegezz be lassan, a tenyered a plafon felé nyomva,
  • Ezután dőlj jobbra, és engedd el magad. A medencédnek mozdulatlannak kell maradnia,
  • Tedd ugyanezt a másik oldalon is.

Ez segít ellazítani az izmokat, és rugalmasabbá tenni a karokat, a vállakat és a medencét.

Erősítsd a combizmaid

Íme egy rendkívül egyszerű gyakorlat, amelyet egy interjú vagy egy kissé unalmas megbeszélés közben is simán elvégezhetsz.

  • Maradj ülve,
  • Szorítsd össze a lábaidat,
  • Képzeld el, hogy egy papírlap van az öledben,
  • Szoríts össze a combjaid 20 másodpercig, majd lazítsd el őket.

Legalább naponta háromszor csináld, és hidd el, sziklaszilárd lesz a combod!

A betonkemény fenékért

Ha közeledik a nyár, de a feneked idáig téli álmot aludt, ne ess pánikba!

A következő gyakorlat a fenék meg feszítéséből és elengedéséből 10 másodpercig. Minden alkalommal végezz legalább 10-20 ismétlést.Mi ennek a gyakorlatnak az előnye? Amellett, hogy iszonyatosan hatékony, diszkréten végezhető, akár az asztalodnál, akár egy véget nem érő megbeszélés során!

A lábakról és a combokról se feledkezzünk meg!

Ez a gyakorlat izmosítja és feszesíti a combokat. Mondj búcsút a narancsbőrnek a nyár előtt:

  • Ülj le a székére,
  • Tartsd egyenesen a hátad, és emeld fel a lábad a talajtól néhány centinyire,
  • Tartsd jól megfeszítve a hasad, és próbálj kitartani tíz-tizenöt másodpercig.
  • Ezt a gyakorlatot naponta többször megismételve edzheted és feszesítheted a combodat.

A lábizmok erősítéséhez kövesd a következő gyakorlatot:

  • Helyezd magad ismét ülő helyzetbe (számítógépen dolgozók számára roppant praktikus, hiszen ezt a gyakorlatot egy Excel táblán vagy Powerpoint prezentáción dolgozva is elvégezheted!),
  • Nyújtsd ki az egyik lábad, a másikat hagyd a földön, és tartsd így 10 vagy 15 másodpercig a választott nehézségi foktól függően!
  • Csak annyit kell tenned, hogy a másik lábaddal ugyanezt megteszed 10-15 másodpercig. Lábanként 10-szer ismételd meg a gyakorlatot!

A legfontosabb, hogy megtaláljuk azokat a gyakorlatokat, amik a legmegfelelőbbek a rendelkezésünkre álló felszereléshez.

sportedzés
Akár a céged parkolójában is tarthattok ebédszünetben edzést!

Az ebédszünetben hívj meg a céghez egy szakképzett sportedzőt

Ha a céged nyitott a sportolásra és az alkalmazottai számára nyújtott előnyökre, miért ne léphetnétek magasabb szintre egy hivatásos sportedző bevonásával?

Amellett, hogy megismerhetitek a leghatékonyabb gyakorlatokat és a sérülések elkerülése érdekében tiszteletben tartandó pozíciókat, az edző segíthet abban, hogy jól érezd magad a kollégáiddal, távol a dokumentumoktól és a megbeszélésektől

A legjobb tanárok elérhetőek
Gyerünk!

A rendszeres sport számos előnnyel jár

Ami az pozitív hatásokat illeti, ez a következőket jelenti:

  • A mozgásszervi betegségek és egyéb gyulladásos betegségek csökkentése. Csökken a hátfájás és kevesebb az íngyulladás,
  • Jobb koncentráció: a sport egy neurotróf nevű fehérjét szabadít fel, ami fokozza az emlékezőkészséget és növeli a koncentrációt,
  • Jobb reaktivitás: a sport a kognitív aspektusra is hat, vagyis intellektuálisan frisebb leszel, ami lehetővé teszi, hogy minden helyzetben gyorsabban találj megoldást,
  • Mivel csökkenti a stresszt, a sport lehetővé teszi, hogy viszonylag rövid időn belül racionálisabb és hatékonyabb döntéseket tudj hozni. Így elmondhatjuk, hogy a sport sokszor jobb döntéshozóvá tesz minket!
  • Cégeknél a sport elősegíti a csapat összetartását és a jó hangulatot: a csapatépítő workshop során tapasztalt erős támogatás, összetartás később, a munka során is jól jöhet. A kollégákkal együtt végzett testmozgás minden téren jót tehet az alkalmazottak: fejlődik a kreativitás, a csapatmunka és a csoporton belüli szolidaritás!

Mivel nem minden vállalat rendelkezik megfelelő infrastruktúrával ahhoz, hogy saját edzőterme legyen, egy személyi edzőt időnként meghívni mindig jó ötlet lehet.

Például miért ne tartanátok az ebédszünet helyett egy csoportos edzést?

A céged méretétől és politikájától függően változhat ezeknek az edzéseknek a gyakorisága.

A legtöbb cég általában a munkaidőn kívüli órákat részesíti előnyben az ilyen típusú tevékenységekhez, például reggel 7-től reggel 9-ig, ebédszünetben főleg 12 és 14 óra között, valamint este 17 órától.

Miért vegyetek fel vállalati sportedzőt?

Ha a cégnek saját edzője van, az gyakran pozitív változásokkal jár, és nagyon gyakran a hiányzások csökkenésével és a jó közérzet javulásával jár, ami gyakran a nagyvállalati dolgozók munka elégedettségben is megmutatkozik.

Tehát a céges sport nem csak az egészségre, hanem a munkamorálra is jó hatással van.

Philippe Joffard, a Medef Sportbizottságának elnöke szerint:

A munkahelyi jólét kérdése egyes cégvezetők számára másodlagosnak vagy akár irrelevánsnak is tűnhet. Nem szabad azonban alábecsülni a vállalat általános teljesítményére, valamint a munkahelyi egészségre és biztonságérzetre gyakorolt ​​pozitív hatását. Másrészt a munkaügyi szabályzat arra kötelezi a munkáltatókat, hogy tegyék meg a szükséges intézkedéseket munkavállalóik biztonsága és egészségének érdekében.”

A céges sportnak számos előnye van:

  • A profi sportedző segít a csapatépítésben,
  • A nyújtás és lazítás jól jöhet az üzleti élet kihívásainak leküzdésére,
  • A jó közérzet segíthet az üzleti célok elérésében,
  • Az alkalmazottak jóléte van a középpontban,
  • Végül a sport csökkenti a munkahelyi stresszt, miközben az alkalmazottak önbizalmának javításával elkerüli a konfliktusokat.

Ha az ebédszünetben személyi edző jön a munkahelyedre, az a következő előnyökkel járhat:

  • Rugalmasság: a magán edző alkalmazkodik a ti időbeosztásotokhoz, és akár házhoz is jön. Nincs több közlekedésben elvesztegetett idő, nincs több munkabeosztással való zsonglőrködés.
  • Motiváció: bármilyen szinten vagy is, a személyi edző tapasztalatának és sporttudásának köszönhetően összehangolja a képességeid és a teljesítményed az igényeiddel, és teljesen személyre edzésprogramot készít számodra, ami változatos. és móka.
  • Tudás: gyakran mondják, hogy megfelelő táplálkozás nélkül a sport kevésbé hatékony. Bár lehet, nem végzett diatetikus, az edződ minden bizonnyal tud tanácsot adni a kerülendő élelmiszerekkel, valamint az előnyben részesítendő termékekkel kapcsolatban. Bár a magyarázó Youtube videók száma végtelen, amik elmondják, hogy hogyan erősítsd a lábad, vádlidat, karodat vagy a hasadat, a sportedző szakértői segítsége gyakran hatékonyabb. Sokszor előfordul, hogy az lelkes sportrajongók azt hiszik, hogy egy adott gyakorlatot helyesen végeznek, amikor igazából a felvett testhelyzet kontraproduktív, sőt bizonyos esetekben egyenesen veszélyes az izmokra vagy bizonyos testrészekre (nagyon gyakran a hátra). Ilyenkor egy elismert és okleveles edző rendkívül hasznos lehet!
  • A személyi edződ tudni fogja, hogyan hozd ki magadból a legjobbat, és így 100%-ban felfrissülve, és lendületesen térj vissza az irodába, testedben és elmédben felfrissülve.
  • Jó közérzet: az irodában mindig jelen van a stressz, így az edzés a nap közepén olyan, mint egy biztonsági szelep, ahol megszabadulhatsz ettől a nyomástól.

Ha pedig szeretnéd megosztani a sport előnyeit otthon az gyermekeddel, tudd meg, hány éves kortól sportolhat egy gyerek

futó nő
A futással kitisztíthatod a fejed.

Részesítsd előnyben a gyaloglást és a lépcsőzést

Még nem tartunk a Himalája megmászásánál, de a lépcsőzés felkészíthet komolyan sporteseményekre is!

Ha folytatni szeretnéd az edzést a munkahelyeden, minden lehetőséget meg kell ragadnod az izomépítésre és erősítésre.

Gyakran azt tanácsolják, hogy munkába menet részesítsd előnyben a sétát, és ha teheted, válaszd a lépcsőt. A napi többszöri lépcsőzés hozzájárul a napi ajánlott 30 perces sportolásnak! Ez a néhány lépés remek módja az elhízás, a cukorbetegség, a magas vérnyomás vagy a szív- és érrendszeri betegségek elleni küzdelemnek.

Ha ez már jól megy, miért ne növelnéd a nehézséget, és veszed a lépcsőket kettesével?

Ez a semminek tűnő kis gyakorlat nagyon hatékonyan edzi a szívét, valamint a vádlit és a combot, nem is beszélve a tüdőről.

A munkahelyi és a mindennapi életben való jobb közérzet érdekében fontos, hogy időt találj a fizikai aktivitásnak.

Mivel a gyaloglás nagyon jó lehetőség, miért ne szállnál le egy-két busz- vagy metróállomással előbb, hogy, ha az időjárás engedi, gyalog fejezd be az utad?

Legyél találékony

Minden ponton próbálj kreatív és találékony lenni! Ha a céged egy kicsit is ellenáll a munkahelyen végzett sportnak, említsd meg azokat a tanulmányokat, amik bizonyítják, hogy az alkalmazottak jobban dolgoznak sportolás után, és a sport általános áldásos hatásait. Egy fizikailag aktív munkavállaló átlagosan 12%-kal hatékonyabban dolgozik, mint egy ülő munkavállaló. A gyakorlatok elvégzése közben gondolj arra is, hogy minden téged körül vevő tárgyat kreatívan is felhasználhatsz a zsírégetés érdekében. Egy köteg nyomtatópapírt használhatsz például súlyzóként. Ügyelj azonban az alapvető biztonsági szabályok betartására, és ne kockáztasd az elkerülhető sérüléseket!

Minden, amit a sportról tudni akartál

Kollégáid motiválásához és a közös kikapcsolódás igazi pillanatának megteremtéséhez miért nem ajánlod fel, hogy minden nap vagy akár hetente többször, reggel, ebédszünetben vagy este, az irodából való távozás után néhány perc sportfoglalkozást tartasz?

Hogyan sportoljunk munkaidőn kívül?

Soha nem könnyű megtalálni a megfelelő időpontot az edzéshez. A munkán kívüli sport lehetséges, de fontos, hogy ez összhangban legyen az időbeosztásoddal és a tempóddal.

Gyakran úgy gondoljuk, hogy a reggeli edzés a legjobb módja annak, hogy formába lendüljünk, míg mások inkább este, munka után szeretnek edzeni, hogy enyhítsék a napi stresszt. A nap bármely szakában lehetőséged van a munkán kívüli sportra akár konditerembe járva, akár magánedzőt hívva, akár a munkahelyén, ebédszünetben, vagy munkaidő előtt és után.

  • A reggeli sport, a munkanap megkezdése előtt lehetővé teszi, hogy egész napra felpörögj,
  • Az ebédszünet – amit nagyvállalatoknál és start-upoknál gyakran egy óra hosszú – félbevágja a napot, és remek alkalom arra, hogy kicsit átmozgasd magad,
  • Hagyományosan az esti edzés a legnépszerűbb választás, különösen akkor, ha beltéren edzel, sportegyesületben esetleg uszodába jársz, vagy futni szoktál.

Bármelyik sportban nagyon fontos a rutin kialakítása. Ezért fontos, hogy ragaszkodj az időpontodhoz, amennyire csak lehet. Ezzel elkerülhető az is, hogy az edzéseket estére halaszd, ha inkább reggeli típus vagy. A halasztgatás egyébként is gyakran egyet jelent az óra lemondásával, és ezáltal néha a jó elhatározások túl gyors feladásával!

Végül derítsd ki, hány éves korodtól vagy túl idős a sporthoz?

Röviden összefoglalva:

  • Bár a vállalatokon belüli mentalitás kezd megváltozni, különösen az alkalmazottak sportgyakorlatát illetően, még mindig hosszú utat kell megtennünk ahhoz, hogy a sport és az üzlet valóban kéz a kézben járjon.
  • Ha a cég, ahol dolgozol, már tudatában van a munkahelyi légkör, a hatékonyság és a sport közötti kapcsolatnak, könnyebb lesz elfogadtatni az erre irányuló javaslataidat. Ezzel szemben, aki nem ilyen szerencsés, annak azt javasoljuk, hogy próbálja meg felhívni a vezetők figyelmét a sport fontosságára a személyes fejlődés, a jó általános légkör és közvetve a cég eredményei szempontjából! Mert igen, ha a dolgozók jól érzik magukat, akkor az egész cég jól jár!
  • A sportedző jelenléte hatalmas előnyt jelenthet. Hitelesség, tudás és tanácsok, egy jó edző a legtöbb kérdésedre tud majd válaszolni.
  • Végül a sport során kiemelten fontos rutin kialakítása:
  • Azok számára, akik reggel aktívabbak, azt tanácsoljuk, hogy keljenek fel 30 perccel vagy akár egy órával előbb, és használják ezt az időt mozgásra. Ha teheted, menj biciklivel vagy gyalog a munkahelyedre. A rutin kialakítása a sportban lehetővé teszi, hogy betartsd!
  • Azok számára, akik egy hosszú munkanap fáradalmait szeretnék kipihenni, a munkaidő utáni edzés tűnik a legjobb megoldásnak. Nincs jó vagy rossz válasz, mindenkinek meg kell találnia a saját tempóját és ideális időpontját a sportoláshoz.

Utolsó gondolat: használj ki minden holtidőt az edzésre. Kicsit túl hosszúra nyúlt egy megbeszélés? Miért ne ragadnád meg az alkalmat, hogy diszkréten a combodat vagy a fenekedet edzd!

>

A platform , amely összeköti a magántanárokat és a tanulni vágyókat

Első óra ingyenes

Tetszett ez a cikk? Értékeld!

5,00 (1 rating(s))
Loading...

Fanni

Szenvedélyem a nyelvtanulás és a zene, de mindig készen állok új dolgokat felfedezni. Futás, jóga, kirándulás – bármi jöhet, ami izgalmas és tágítja a látóköröm.