Egy szuper magántanár nem csupán az adott tárgyból rendelkezik megfelelő ismeretekkel, hanem kiváló pedagógiai érzéke is van.  Nyitott és fogékony a diákja igényeire és tanulmányi szükségleteire. Arról, hogy kiből is lehet magántanár már korábban is írtunk.

Az természetes, hogy adott tárgy oktatását csak az végzi -jó esetben- aki ért is hozzá, de az elméleti tudás – legyen is az bármilyen fantasztikus – nem elegendő ahhoz, hogy jó magántanár legyen valaki. Nem is olyan régen, megfogalmaztunk néhány hasznos tippet kezdő magántanároknak, érdemes lehet azokat is végig olvasnod!

Kutatások kimutatták, hogy a magánórák minősége valóban befolyásolja a diákok sikereit, és hatással van a tanulmányi eredményeikre. Emiatt a korrepetálás a tanárok egyik legnépszerűbb és legéletképesebb alternatív munkalehetőségévé válik.

3 dolog, amellyel minden magántanárnak rendelkeznie kell:

  • Megfelelően kialakított munkakörnyezet
  • A tudás megléte és használatának képessége
  • Az órák személyre szabásának képessége

Ebben a cikkben összegyűjtöttük mindazokat a nélkülözhetetlen tulajdonságokat, amelyeket az egyszemélyes korrepetálás megkövetel. Különösen a pedagógiára, a szövegértésre és a módszertanra fogunk összpontosítani.

Akár angolt, akár kémiát vagy fizikát korrepetálsz, akár hegedűórákat adsz, akár természettudományos vagy matematikai kurzusokon nyújtasz tanulmányi támogatást, tudni fogod, hogyan válhatsz a lehető legjobb magántanárrá!

Ezek az ismeretek biztosan segíteni fognak neked abban, hogy megtaláld a megfelelő diákokat, és képes legyél őket megfelelően tanítani. Ha azonban kifejezetten az online magánóráról szeretnél többet megtudni, látogass el ide!

A legjobb tanárok elérhetőek
Gyerünk!

A magánórák megszervezése

Miután elkészítetted a hirdetéseidet korábbi tippjeinknek megfelelően, és szert tettél néhány tanítványra, itt az ideje, hogy elkezdj tanítani!

Nagyszerű dolog, ha van egy kialakult módszered – már amennyiben ügyelsz arra, hogy azt a korrepetálandó diák céljaihoz, elvárásaihoz és igényeihez igazítsd, vagyis személyre szabd az óráidat. Ez komolyan befolyásolja a diákjaid fejlődését és a magántanárként elért sikereidet is.

A módszertan többé-kevésbé ugyanaz, függetlenül attól, hogy milyen tantárgyat fogsz tanítani.

Akár biológiát, akár matematikát korrepetálsz, akár számvitel, informatika, német (vagy bármilyen más idegen nyelv), történelem, földrajz, társadalomismeret, ének vagy zongora órákat tartasz, fel kell tenned magadnak az egyik legfontosabb kérdést: hogyan juttatod el az üzenetedet a diákjaidhoz?

Személyre szabott óra
Nagyon fontos, hogy rendelkezésedre álljanak a megfelelő eszközök!

Minden órára fel kell készülnöd a lehető legalaposabban. A rögtönzött órák nem hoznak valós sikereket. Fel kell építened az óráid menetét, össze kell állítanod a soron következő feladatokat, és jó, ha házi feladattal is készülsz a diákod számára. Minél felkészültebb vagy, annál komolyabban vesznek majd a diákok, és a „híred” is ennek megfelelően „terjed” majd.

A magánórák titka a szervezettség! Ahogyan beosztod az idődet és az órákat, úgy kell rendszerezned a tanítandó anyagokat is.

A magánórák nehézségeinek pszichológiai megközelítése

Ha meg tudod ragadni a diákod figyelmét, és le tudod kötni, az bizony már félsiker!

Beütemezhetsz egy nulladik találkozót, hogy megtudd, mik a diák elvárásai, megállapíthatod a tanulási nehézségeit, körülményeit és bemutathatod a munkamódszereidet. Ez számodra is nagyon hasznos alkalom lehet! Érdemes megfontolnod, hogy a szülőkkel is szervezz egy találkozót!

A konkrét cél meghatározása a tanulóval tisztázza a haladási irányt, és hatékony eszköz mindkettőtök számára. A célok például a következők lehetnek:

  • jobb eredmények elérése a dolgozatok során, vagy egy bizonyos osztályzat elérése az adott tantárgyból
  • valamilyen tanulmányi versenyre, megmérettetésre való felkészülés
  • egy konkrét anyag ismeretének átadása
  • a házi feladatok rendszeres elkészítése, a napi tanulnivalók átismétlése

Mindig kérdezd meg a diákjaidat, hogy mit gondolnak az adott témakörről, szeretik-e vagy sem, mi okoz nekik nehézségeket azzal kapcsolatban.

Az is fontos, hogy gyakran kapjanak tőled pozitív visszajelzést és megerősítést a diákok. Bátorítsd őket, amikor jól teljesítenek, és hangsúlyozd, hogy mely konkrét területeken fejlődtek a legtöbbet.

A fejlesztési célok meghatározása nagyon is fontos, de sokan nem helyeznek rá kellő hangsúlyt. Pozitív és konstruktív módon kell őket megközelíteni, nem pedig csak felsorolásképpen, mint gyenge vagy nehézkes területek.

A legfontosabb, hogy a diák komfortosan érezze magát a korrepetálás során.

Ha nyugodt és mosolygós maradsz, akkor az kihat a diákjaidra is, és hasonló hozzáállást fognak visszatükrözni feléd.

A humor is segíthet átadni az üzenetet a diákoknak! Ez is egy olyan tulajdonság, ami a jó magántanár ismérve.

A legjobb tanárok elérhetőek
Gyerünk!

Otthoni korrepetálás személyre szabott programmal

A magántanár programja több dologtól is függ:

  • A tanulmányi helyzettől: Egy érettségire való felkészítés egyáltalán nem ugyanaz, mint egyetemi hallgatóknak segíteni például mérnöki tanulmányaikban, hiszen más hozzáállást és más tanítási stílust követel.
  • Alakítsd a módszereidet a tanuló stílusához: ahogy arról már korábban is volt szó, akkor lehet a tanítás igazán hatékony, hogy ha az alkalmazott módszer a diák személyiségének megfelelő. Annak érdekében, hogy a eredményeket érj el a korrepetálással, neked is képesnek kell lenned arra, hogy változtass a módszertanon, ha szükséges.
  • A körülményekhez igazítsd a korrepetálások ritmusát: nyilvánvalóan fontos szempont, hogy egy egyszeri megmérettetés sikere a korrepetálás tétje vagy a folyamatos jó teljesítmény. Ha valamilyen határidőhöz kell igazodni, érdemes felülvizsgálni a már megszokott módszereidet.

Egyszerűen fogalmazva, tudni kell, hogyan zsonglőrködj az idővel, az energiákkal, a rendelkezésre álló anyagokkal és a diák képességeivel.

Az előrelátás és a diákkal való kommunikáció nélkülözhetetlen lesz a megfelelő egyensúly megtalálásához! Ne feledd, a jó magántanár személyre szabja a korrepetálásokat! Akár azon is elgondolkodhatsz, hogy egy-egy órát valamilyen szokatlan, új környezetben tarts meg! Erre is vannak ám jó ötleteink!

kisfiú múzeumban
Miért ne vihetnéd egy múzeumba a diákodat?

Hosszú távú korrepetálási munkák: A diák megtartása

Mind a diáknak, mind a tanárnak érdeke, hogy sokáig működjenek együtt, hiszen az idő múlásával a közös munka egyre hatékonyabbá válik, egyszerűsödik a kommunikáció, és kialakulnak a jól bevált módszerek és metódusok.

A diáknak fontos, hogy tudja, hogy folyamatos támogatással számolhat, és szempont a kialakult bizalmi kapcsolat is. A tanárnak is lényegesen könnyebb, ha fix diákjai vannak, hiszen ő is folyamatosan haladhat a tervei végrehajtásával, kiismeri a diákjai képességeit, és azokhoz mérten oktatja az anyagot. Illetve nem elhanyagolható szempont a tanár oldaláról nézve a folyamatos bevétel sem, amellyel időről-időre kalkulálhat.

A folyamatos közös tanulás lehetővé teszi, hogy a megtanultak a megszilárduljanak anélkül, hogy a túl sok időt pazaroljanak ismétlésre.

Sajnos, ez a következetesség nem mindig rajtad (vagyis a magántanáron) múlik (néha például a tanuló szülei akadályozhatják), de fontos, hogy a lehető legrendszeresebben találkozz a diákjaiddal.

Mint már említettük, az első találkozás ideális alkalom arra, hogy felmérd az erősségeket és gyengeségeket, valamint az egyes diákok céljait, de ezt a beszélgetést időről-időre megismételheted. Egy hosszú távú együttműködés során, akár félévente vagy évente át lehet ismételni a célokat, az addig elért eredményeket, és – ha minden jól alakul – még a hozzáállásban és a szemléletben is jelentkezhetnek jelentős változások a diák részéről.

Ezek az alkalmak rávilágíthatnak a tanuló szemében a saját fejlődésére, az elért változásokra, eredményekre, és ezáltal tovább növelhetik a motivációját.

Oktatói állások, otthoni oktatás, „szabadúszás”

A magántanár általában csak bizonyos ideig kíséri a diákot a tanulás rögös útján, majd elengedi a kezét további sikereket kívánva. Hogy mennyi is ez a bizonyos együtt töltött idő, főleg attól függ, hogy milyen okból fordul hozzád az adott diák, és hogy miben kell a segítségére lenned.

Sok esetben a legfontosabb feladata a magántanárnak, hogy megtanítsa a diákokat tanulni, hiszen ez minden tanulmányi siker alapfeltétele. Rá kell világítanod a diákod számára arra, hogy a sikerek nem az adott tárgyat tanító tanárokon múlnak, hanem rajtuk és azon, hogy tudnak-e, akarnak-e tanulni.

Fontos tehát, hogy ne csak egy meghatározott tudásanyagot adj át a diákjaidnak, hanem magát a tanulási módszert is, amellyel idővel önállósodhatnak.

önálló tanulás
Az önálló tanulás képességét is el kell sajátítani

Röviden:

  • A jó magántanár elkötelezett, módszeres és jó megfigyelő.
  • Fel kell tudnod ismerni a diák nehézségeit, és képesnek kell lenned arra, hogy munkamódszereidet a diák személyiségéhez igazítsd.
  • A diákkal való munka alapja az kell, hogy legyen, hogy a diák fejlődni akarjon és javítani akarja tanulmányi teljesítményét, és idővel önállóvá váljon munkájában.

Egy jó magántanár...

  • Jó kommunikációs készségekkel rendelkezik
  • Lelkes és szenvedélyes, ha tanításról van szó
  • Jó humorérzékkel rendelkezik, és képes együtt nevetni a diákokkal.
  • Figyelembe veszi a diákok véleményét
  • Tisztelettudó a diákokkal más tanárokkal szemben.
>

A platform , amely összeköti a magántanárokat és a tanulni vágyókat

Első óra ingyenes

Tetszett ez a cikk? Értékeld!

5,00 (2 rating(s))
Loading...

Réka