Valószínűleg mindenki tett már újévi fogadalmat, és abban is egészen biztos vagyok, hogy ezek közül a legtöbb az egészségesebb táplálkozáshoz, a rendszeres testmozgáshoz vagy valamilyen káros szenvedély elhagyásához kapcsolódott. Nem véletlen tehát, hogy az edzőtermek számára a január az egyik legkiemelkedőbb hónap, mivel ekkor igencsak megugrik a vásárolt bérletek száma.

Mi a Superprofnál azonban hiszünk abban, hogy Te ennél tudatosabb vagy, és nem csak januárban foglalkoztat az egészséged és fizikai állapotod! Akár fogyni, akár fittebbé szeretnél válni, hidd el, jó helyen jársz!

Sok kezdő számára egy-egy edzőterem már önmagában is félelmetes lehet, figyelembe véve a sokszor komoly szakértelmet igénylő gépeket, a tökéletesre formált testű sportolókat vagy a zene dübörgését. Ilyen esetekben hatalmas segítséget jelenthet egy személyi edző, aki képes fokozatosan bevezetni a fitneszklubok világába. Egy saját tréner segítségével, sokkal hatékonyabban és gyorsabban érheted el céljaidat, így érdemes komolyan fontolóra venni a dolgot! Hétről-hétre észreveszed majd magadon a változást, és igazán büszke leszel magadra te is és az edződ is! Tuti tippeket is gyűjtöttünk neked a személyi edzésekhez!

Kell ennél nagyobb hajtóerő?

A fejlődés nyomon követésére számtalan módszer létezik: némelyek hagyományosak és közismertek, míg vannak aktuális trendek és hóbortok, de nyugodj meg, az edződdel át tudod majd beszélni, hogy melyik módszer lehet a legmegfelelőbb számodra.

Ez a cikk arra ad néhány tippet, hogy hogyan tudsz gyorsabban fejlődni és megfelelően mérni az elért eredményeidet.

A legjobb tanárok elérhetőek
Gyerünk!

Miért jók a személyi edzések és a személyi edző?

Egy jól képzett személyi edzővel való edzés egyfajta garancia az eredményességre. De milyen célból lehet érdemes felkeresni egy saját trénert?

  • Fogyás
  • Izomtömeg növelés
  • A testmozgás intenzívebbé tétele
  • Felkészülés versenyre vagy egyéb megmérettetésre

Bármi is legyen a célod a személyi edzésekkel, segítőddel közösen minden bizonnyal sikerre viheted!

Az újévi fogadalmak sok esetben pozitív változást hozhatnak az ember életébe, de ahhoz, hogy a lendület és a kitartás megmaradjon az év többi részére is, szükség van egy online vagy helyi személyi edzőre!

Kérdezd meg a barátaidat, hogy ismernek-e jó személyi edzőt vagy nézz szét a Superprofon és foglalj máris időpontot magadnak!

Valami újba belefogni, valaki új segítségével, bizalmat és elköteleződést jelent!

Milyen lesz az első személyes találkozó az új edződdel?

Az első óra inkább egy konzultáció lesz. Ahhoz, hogy az edződ személyre szabott edzéstervet készíthessen, tudnia kell, hogy mit szeretnél elérni, és ami talán még fontosabb, hogy pontosan mire is van szükséged. Egy személyre szóló felmérést fog végezni, hogy megnézze, mik az erősségeid és mik a gyengeségeid, és ez alapján, milyen személyre szabott edzésprogramot állíthat össze számodra.

Meg kell beszélnetek az edzés céljait: zsírégetés, rekreáció, alakformálás...

ellipszis
A fogyás mértékének nyomon követése néha nehéz lesz - ezek a tippek segíthetnek.

Ezt az első, gyakran ingyenes konzultációt követően, az edződ összeállítja a személyre szabott edzéstervet, figyelembe véve a munkaidődet, életmódodat és napi rutinodat. A magánóráknak köszönhetően, nem lesznek többé elmulasztott órák, ha éppen közbejön valami, hiszen egyetlen üzenettel átütemezheted a soron következő edzésedet.

A személyi edzések másik előnye, hogy felügyelet mellett minimalizálódik a sérülés veszélye. Az edző minden esetben ismerteti (elmondja és legtöbbször be is mutatja) az adott gyakorlatokat, illetve figyeli, hogy te magad helyesen végzed-e azokat.

A tested, mint a siker ékes bizonyítéka

Ha figyelsz a személyi edződ utasításaira, folyamatosan látni fogod a testedben bekövetkező változásokat, ahogyan lassan haladsz a céljaid felé.

Akár egy-két kilót szeretnél leadni, akár a testzsír arányát csökkenteni, akár maratonra készülsz vagy egyszerűen csak a közérzeteden szeretnél javítani, mi a Superprofnál pontosan tudjuk, hogy céljaidat gyorsan szeretnéd elérni. Nyugodj meg, ez tökéletesen emberi dolog! Azonban az eredmények sokszor nem látszanak azonnal. De az is természetes jelenség, hogy az első időszakban látványos és egyértelmű a változás, majd úgy tűnik, mintha megállt volna a folyamat.

A legjobb tanárok elérhetőek
Gyerünk!

A változás nyomon követése hagyományos módszerekkel

Ne ess pánikba: csak azért, mert a mérleg vagy a tükör nincs összhangban, nem jelenti azt, hogy az edzésprogramod nem működik. Mielőtt tehát a következő divatdiétába menekülnél, vedd elő a telefonod és egy mérőszalagot!

A személyi edzés eredményének nyomon követésére többféle módszer is létezik:

  • Mérd meg magadat, mielőtt belekezdesz az új fitneszprogramba, majd később is mérd magad rendszeresen, de csak néhány hetente. Még ha a mérleg nem is mozdul - például, ha zsírt veszítesz ugyan, de izomtömeged növekszik -, a centik megmutatják mindazt, amit a testsúlyod nem: hogy zsírt égetsz vagy izomtömeget gyarapítasz.
  • Készíts képeket magadról! A tükörbe túl gyakran nézel bele, így nem lesz feltűnő számodra a változás. Ha azonban havonta készítesz egy képet magadról – lehetőleg ugyanabban a környezetben, ruhában, testhelyzetben- akkor máris könnyebb dolgod lesz, ha meg akarsz győződni az elmúlt időszak eredményességéről.
  • Kérdezd az edződet az aktuális eredményedről, ő ugyanis nem csak a külsődet érintő változásokkal lesz tisztában, de a teljesítményedben megfigyelhető eredményekről is objektív véleményt tud majd adni! A mérlegen, a centin és a fotókon túl, az állóképességed javulása is beszédes lesz egy idő után!
baba
Időről-időre mérd meg magadat, hogy pontosan lásd az elért eredményeket!

A saját tested lesz a legszembetűnőbb bizonyítéka annak, hogy mennyi áldozatot hoztál az egészségedért és a külsődért.  És ne feledd, legyen szó fogyásról diéta és pilates segítségével, állóképesség javításáról aerobikkal, izomtömeg növeléséről súlyemeléssel, egy személyi edző segít kihozni belőled a maximumot és mindig rendelkezésedre áll.

És azt se felejtsük el, hogy minél többet fejlődsz, annál magabiztosabb is leszel, ez pedig borítékolja a további sikereidet!

Alkalmazások, amelyek a segítségedre lehetnek az edzések során

Ha amúgy is folyton veled van, miért ne használnád a mobilodat az edzések alkalmával is?! A legegyértelműbb segítség, ha zenével pörgeted fel magad, amiről itt is olvashatsz. De biztosan tudod azt is, hogy számos alkalmazás lett kifejlesztve olyan céllal, hogy segítse a fogyni vágyókat. Ezek nem csak a kalóriaszámlálásban nyújthatnak segítséget, hanem abban is, hogy tudd például azt is, hogy meghatározott minőségű és mennyiségű mozgással hány kalóriát égetsz el.

20 kilométer, 24 000 lépés, percenkénti 99-es pulzusszám, napi 1298 kalória... Csupa olyan adat és statisztika, amit a telefonod képes kiszámolni neked! A legcélravezetőbbek ilyen szempontból talán az okosórák, amelyek a pulzusodat is pontosan mérik, sőt, a fogyás szempontjából igenis fontos tényezőről, az alvásod minőségéről is tájékoztatást tudnak adni a számodra.

Most nézzünk meg néhány alkalmazást, amelyek segíthetnek az edzések során:

Nike Training Club: Nagyjából 190 edzéstervet kínál, amelyek ingyenesen letölthetőek. Ezeket személyre is szabhatod, és annak megfelelően válogathatsz, hogy éppen mely testrészedre edzenél, vagy milyen típusú mozgást végeznél. A gyakorlatok helyes kivitelezésében magyarázó videók lesznek a segítségedre.

Workout Trainer: A Workout Trainer többféle edzéstípushoz kínál videós és képes anyagokat. Akár csak a saját testsúlyoddal, akár minimális felszereléssel szeretnél edzeni, több ezer ingyenes edzéssel és szakértő edzők által vezetett egyéni edzésprogrammal állnak rendelkezésedre. Minden nap találsz valami újat, amit otthonod kényelmében gyakorolhatsz!

Freeletics: Ez a fitneszalkalmazása lehetővé teszi, hogy bárhol és bármikor edzhess a legjobb digitális személyi edzővel. Függetlenül attól, hogy milyen fittségi szinten vagy, gyorsan elérheted a céljaidat, és kialakíthatsz egészséges szokásokat a személyre szabott HIIT edzésekkel és audio coachinggal.

A Fiit egy sor 25 és 40 perces edzést kínál. Az edzéseket típus (pilates, kardió, erőnlét, jóga...), a dolgoztatni kívánt testrész és a nehézségi szint szerint választhatod ki. Közben figyeli a pulzusszámodat és számolja elvégzett ismétléseket.

A Strava inkább a futáshoz való, de az általános aktivitást is figyeli. Rendkívül felhasználóbarát, és elemzőeszközök egész sorával rendelkezik a teljesítményed és a céljaid nyomon követéséhez.

Szuperhős edzés: Ennek az alkalmazásnak a programozása biztosan jó móka volt! Ahelyett, hogy otthon vagy egy fitneszteremben sportolnál, ezzel az alkalmazással úgy mozoghatsz, hogy közben megpróbálsz elmenekülni az idegenek elől! Ez a játék egy sci-fi forgatókönyvre épül, amelyben meg kell védened magad az idegenek ellen. Például a felülések elvégzésével feltöltöd a páncélod akkumulátorát. Az alkalmazás 20, egyenként körülbelül 20 perces történetet tartalmaz, amelyek egyszerre jelentenek kihívást és szórakoztatnak.

superhero
A 'Superhero Workout' alkalmazással talán nem pont így fogsz kinézni, de mindenképpen a segítségedre lesz!

3 okos megoldás, hogy valóban nyomon követhessétek az edződdel a végbement fejlődést

Az intelligens technológiák lehetővé teszik, hogy személyi edződ valós időben követhesse nyomon az egészségedre vonatkozó információkat.

A telefonodra letölthető fitneszalkalmazások mellett vannak más intelligens technológiák is, amelyeket edzéseid során használhatsz. Ezek segítségével személyi edződ nyomon követheti teljesítményedet.

Íme 3 okos termék, amely elkísérhet a fittség és az egészségesebb test felé vezető úton:

A Polar M400-as karóra. Ez a GPS-es futóóra méri a lefutott távolságot, a sebességet és a ritmust. A normál munkanap során a megtett lépések számát és az elégetett kalóriákat is nyomon követi. A Bluetooth-nak köszönhetően képes beszélni az okostelefonoddal, és az összegyűjtött adatokat elküldi a PolarFlow alkalmazásba elemzésre. Remek lehetőség arra, hogy kiértékeljétek a teljesítményedet.

Actiwell One - intelligens fejhallgatók. Ezek mérik viselőjük pulzusszámát. Az adatok alapján automatikusan kiválasztják a szívveréssel szinkronban lévő zenét. Ez a funkció nagyon hasznos sportolás közben: minél nagyobb erőfeszítést teszel, annál gyorsabb és motiválóbb a zene.

Move it kütyük: ezek a funkcionális eszközök önmagukban is edzők. Fitneszedzésre készültek, különösen jól alkalmazkodnak a kardió- és súlyzós edzésekhez. A Move it nyomon követi a mozdulatokat, és megakadályozza, hogy csalj a gyakorlatok végzése közben, így biztos lehetsz benne, hogy koncentráltan végzed a feladatokat. Ha végeztél az edzéssel, kompakt módon összecsukhatod és könnyen tárolhatod.

Ezeket az intelligens technológiákat összességükben nem is annyira önmagukban kell használni, hanem inkább a személyi edzővel való edzés mellett. Adnak egy kis extra lökést, ami elég ahhoz, hogy motivált legyél, és alig várd a következő edzést.

Időnként tartsatok megbeszélést a személyi edződdel

Bár a fejlődésedről leginkább a tested tud beszámolni, mégis érdemes kihasználni a személyi edzések előnyeit - hallgasd meg az edződ tanácsait, kérdezz tőle bátran! Nem tudod, mikor van a megfelelő idő a nyújtásra? Kérdezd meg! Nem tudod, hogy érdemes-e befektetni néhány profi sporteszközbe otthoni edzésekhez? Kérdezd meg! Beszélhetsz a félelmeidről vagy a szorongásaidról, amelyek megakadályoznak abban, hogy a legjobb formádat hozd, valamint arról, hogy mi motivál téged.

motiváció
Nem minden eredmény mérhető! A személyi edződ olyan változásokról is be tud neked számolni, amit sem kilóban, sem centiben nem lehet kifejezni.

Az idő előrehaladtával azt fogod tapasztalni, hogy a személyi edződ egyfajta terapeutává válik - ez fontos fejlemény, hiszen a mentális egészség is hatással van a testedre!

Ne próbáld meg elrejteni az érzéseidet, hiszen egy jó edző észre fogja venni, ha fáradt vagy ideges vagy, és ez hátráltat az edzésben. Ilyenkor érdemes kibeszélni a problémákat és az energiát, ami felszabadul az edzésbe tolni inkább. Persze, mindenkinek vannak jobb és rosszabb napjai, így teljesen természetes, hogy ugyanazt a gyakorlatot az egyik napon gond nélkül, míg a másikon az összes energiádat bele adva sem tudod teljesíteni. Ilyenkor az edző tudni fogja, hogyan segítsen neked, anélkül, hogy megfosztana a siker élménytől és pocsékba menne az aznapi edzés.

Azt egyébként tudtad, hogy miért is olyan fontos a nyújtás az edzések során?

 

>

A platform , amely összeköti a magántanárokat és a tanulni vágyókat

Első óra ingyenes

Tetszett ez a cikk? Értékeld!

5,00 (1 rating(s))
Loading...

Réka