Magántanárokból nagy valószínűséggel „Dunát lehetne rekeszteni”, ahogy gyakran szokták is mondani. Aki valamilyen extra jövedelemre szeretne szert tenni, és valamilyen továbbadható tudással rendelkezik, az nagy valószínűséggel el fog gondolkodni azon, hogy magántanításba kezdjen. Valóban kézen fekvő ötlet, azonban korántsem mindegy milyen tudásról van szó, és ami szintén fontos szempont, hogy tud-e, képes-e tanítani az önjelölt magántanár.  A különböző képesítésű és képességű jelöltek miatt dömping van a kínálati oldalon, az árak pedig ennek megfelelően igen differenciáltak lehetnek.

Magától értetődő, hogy az akinek az adott tárgyból tanári végzettsége van, vagy legalább magas szinten tanulta, jóval magasabb óradíjat kérhet el a diákoktól, mint az, aki esetleg csak középiskolai tanulmányai során szerzett belőle jó jegyeket. Ha azt gondolnád, hogy minden tanár személyre szabott órákat tart, nos ki kell, hogy ábrándítsalak, ez nem így van. Ha te mégis így szeretnél tanítani a hatékonyság érdekében, olvass tovább a témában!

A tanulmányok mellett mérvadó lehet az óradíj kalkulálásánál az is, hogy mint magántanár, milyen korábbi tapasztalatokkal rendelkezik az illető. Ha több éve tanít, diákja pedig számos sikert értek el ez idő alatt, akkor érdemes lehet megfizetni a magasabb összeget a borítékolható siker reményében.

Persze, az sem kizárt, hogy egy teljesen kezdő tanár azonnal ráérezzen a magántanítás fortélyaira, és ezáltal tökéletes választásnak bizonyuljon új diákjai számára! Kezdőként ezt feltétlenül olvasd el!

Az első lépés azonban a hirdetés összeállítása, és – anélkül, hogy túl nagy nyomást helyeznék az első alkalmommal hirdetőkre – ezen áll vagy bukik sok esetben a dolog sikere! Vegyük tehát sorra, hogy mik a legfontosabb tudnivalók ezzel kapcsolatban, és nézzük meg, hogy mitől is jó egy hirdetés!

A legjobb tanárok elérhetőek
Gyerünk!

De először is: miért érdemes magántanárnak lenni?

Mielőtt magántanárkodásra adnád a fejed, érdemes alaposan végig gondolnod, hogy valóban megfelelő-e neked ez a pálya! Nem akarlak elbizonytalanítani, de ez is egy olyan döntés, amely nagyban kihathat az életedre, a mindennapjaidra, az anyagi és az érzelmi boldogulásodra.

A magántanításnak természetesen számos előnye van.

Fussunk is át belőlük néhányat:

Rugalmasan dolgozhatsz:

Az egyik fő vonzerő valószínűleg az, hogy te magad készítheted el a saját időbeosztásodat. Jó, persze függ azoknak az órarendjétől is, akiket tanítasz, de a rugalmasságot és a szabadságot nem lehet elvenni. Ha például nem akarsz vasárnap dolgozni, akkor ezt elég világosan meg tudod fogalmazni. Ha egy hét szabadságra van szükséged, a diákok és szüleik általában megértőbbek ezzel kapcsolatban, mint a hagyományos munkáltatók többsége. Lássuk be, a „nyolctól-ötig” munka nem való mindenkinek…

Jövedelem kiegészítés:

Ha elsősorban nem a magántanítás tenné ki az életed, az sem gond! Senki sem szabja meg neked, hogy 1 vagy 10 diákkal kell foglalkoznod, se azt, hogy hányszor egy héten, vagy milyen időintervallumban. Gondold végig, hogy egy héten hány órát tudsz tanításra fordítani, adj fel hirdetést, és tanítsd az embereket valamire, amit jól tudsz. A legtöbb egyetemi és főiskolai hallgatónak legalább néhány óra szabadideje van egy héten - oktatóként pedig az a néhány óra azért egy jó pár ezer forint zsebpénzt hozhat! Így is megéri!

Megoszthatod a szenvedélyedet valakivel:

A legtöbb tanult embernek van kedvenc tantárgya, hobbija vagy rendelkezik olyan tudással, amit szenvedélyesen szeret.  Ennek a szenvedélynek hódolhat az, aki úgy dönt, hogy tudását megosztja másokkal és magánórák keretein belül oktatást vállal. Gondolkodj el rajta: mi az, amit szeretsz, és aminek a szeretetét át is tudod adni másoknak? Bármi is legyen az, tanítsd meg!

Ismerj meg sok kedves diákot és családjaikat!

Új embereket megismerni mindig ragyogó lehetőség, és rengeteg példa van arra, hogy az oktatóknak sikerül remek kapcsolatot kialakítani a diákjaikkal.

Akár egy diákod családjával is kialakulhat életre szóló jó kapcsolatod!
Akár egy diákod családjával is kialakulhat életre szóló jó kapcsolatod!

Egy újabb tapasztalat az önéletrajzodba

Ha még diák vagy, vagy kezdő munkavállaló, valószínűleg jó fog jönni, ha tapasztalataid listáját a magántanítással is bővítheted.

A munkáltatók többnyire szeretik azt látni, hogy az adott munkavállaló önálló és talpraesett, vannak saját ötletei tapasztalatai, és hogy be tudják osztani a saját idejüket. Mindezeket a készségeket a magántanítás fejleszti!

Átfogó képet kaphatsz a saját tudásodról is

Lehet, hogy eltelt egy kis idő azóta, hogy egy bizonyos anyagot tanítottál, vagy esetleg te magad tanultad, így számodra is hasznos lehet feleleveníteni, miközben készülsz a magánóráidra. Legyen szó egy adott egyenletről, egy földrajzi jelenségről vagy egy irodalmi tézisről, a korrepetálás téged és a tudásodat is frissen tartja.

Érdekel, hogy miről lehet felismerni a jó magántanárt?

Hogyan készítsek hirdetést a magánóráimhoz?

A mai világban nem könnyű kitűnni a tömegből. Mindenkinek rendelkezésre állnak ugyanazok a technológiák, platformok stb. A különbség ott jelentkezhet, hogy mennyire vagy TE kreatív. Fontos, hogy a hirdetésednek tükröznie kell a személyiségedet és a tanítási morálodat, attitűdödet, így, aki megnézi/meghallgatja/ elolvassa a hirdetésedet egyből érezheti majd, hogy megfelelő lennél-e a számára, mint korrepetáló tanár.

Az online tér számtalan lehetőséget kínál, kezdve a Facebook vagy Instagram hirdetésektől, a TikTok videókon át, a YouTube-csatornáig. Írhatsz akár blogot is az adott témában! Egy biztos, a megfelelő hirdetésekkel a megfelelő célközönséget érheted el, akik miután tudomást szereztek rólad, és kialakították az első benyomásukat, felvehetik veled a kapcsolatot az általad megadott elérhetőségeken keresztül.

Még mindig nem vagy elég inspirált?

Ha szeretnél a saját lábadon megállni, és megélni a magántanításból, akkor gondoskodnod kell vállalkozásod marketingjéről. Tudnod kell, hogyan találd meg a diákjaidat.

Ha sorban haladunk, akkor az első lépés az, hogy megfogalmazd magadban, hogy mennyi időt szánsz magántanításra és milyen bevételre szeretnél belőle szert tenni. Tudnod kell azt is, hogy otthon szeretnéd tartani az óráidat, házhoz mennél vagy inkább az online oktatás lehetőségét használnád ki. Ennek megfelelően a célközönségedet is meg kell tudnod határozni. (Egyébként van még néhány extra ötletünk az órák helyszínét illetően, itt tudod őket átnézni!) A kisgyermekek számára nem valószínű, hogy megfelelő lenne az online tanítás, mivel ők még nagyon igénylik a személyes kapcsolattartást, a közelséget és a biztonságos atmoszférát. Egy egyetemista vagy felnőtt esetében már simán működhet a kényelmes online találkozó, amely mindenki számára időt takarít meg, és talán még komfortosabb is. Ha kamerát kapcsoltok, azért figyelj oda, hogy alul se a pizsamád legyen rajtad, mert esetleg fel kell majd állnod egy könyvért vagy íróeszközért…!

Azt, hogy hogyan érd el a meghatározott célközönségedet is alaposan át kell gondolnod. Ha van esetleg marketingkampányokban, vagy online hirdetésekben jártas ismerősöd, talán érdemes lehet kikérni a véleményét vagy akár a segítségét.

Az is jó ötlet lehet, ha egy kicsit a kereslet oldalára helyezkedsz, és megnézed a piacon lévő többi szereplőt, akikkel fel kell venned a versenyt, mert mondjuk ugyanabból a tárgyból vállalnak korrepetálást, vagy hasonló korosztályt céloznak meg, vagy a tanítás mikéntje egyezik meg a tiéddel.

Hasonló volt a helyzet, amikor az első önéletrajzodat kellett megírnod, ugye?! Ne aggódj, mindenki így csinálja! Semmi baj sincs azzal, ha ihletet gyűjtesz, mielőtt hozzákezdesz a saját önéletrajzod vagy hirdetésed megírásához. A Superprof egy tökéletes hely arra, hogy inspirálódj! Csak keress rá a matematika, angol, filozófia, ének, közgazdaságtan, IT, gitár vagy bármely más tanfolyamokra, amit esetleg te is tanítanál, és rengeteg releváns példát fogsz találni!

A legjobb tanárok elérhetőek
Gyerünk!

Hol hirdessem a magánóráimat?

Ahogy azt már az előzőekben is említettem, fontos meghatározni a célközönséget és ennek megfelelően a hirdetés módját. Számos csatornát használhatsz a "potenciális ügyfelek" felkutatására – ahogy a marketingben nevezik őket.

A világháló ereje

Az első, szinte mindenki számára elérhető csatorna természetesen az internet. Több hirdetési oldalra is feltöltheted a hirdetésedet, vagy regisztrálhatsz tanárközvetítő oldalakra. Fontos, hogy valamennyi kulcsszó szerepeljen a hirdetéseidben, így könnyebben megtalálhatnak téged az érdeklődők. (Az internet egyébként azért is lehet nagyon fontos tényezője a magántanári pályádnak, mert dönthetsz úgy, hogy online szeretnél órákat tartani.

Saját weboldal

Ha nagyon komolyan gondolod a korrepetálást, semmi akadálya, hogy saját weboldalt hozz létre – már ha értesz hozzá. Ha nem, akkor kérhetsz segítséget hozzáértő ismerősöktől, de természetesen megbízhatsz egy profit is a feladattal. Ebben az esetben – már ha saját weboldalad van – bármit és akármilyen mennyiségben közzé tehetsz, amit csak kicsit is fontosnak érzel a témával kapcsolatban. Fontos azonban, hogy megfelelően strukturáld ezeket a tartalmakat, hogy átlátható és könnyen „emészthető” legyen az oldalra látogató közönség számára.

Indíthatsz akár blogot is az oktatási tapasztalataidról és az általad végzett korrepetálással kapcsolatos témákról. Tehát, ha irodalom tanár vagy, vezess blogot az általad olvasott könyvekről, és hogy kinek ajánlanád őket. Vagy adj tanácsokat a vizsgákkal, dolgozatokkal kapcsolatban. Azonban ez egy rendszerességet kívánó feladat, a blogot ugyanis „életben kell tartani”! Különösen, hogy rengeteg versenytárs lesz körülötted!

A honlapkészítés egyébként ma már nem egy nagy ördöngösség. A YouTube-on sok olyan videót találhatsz, amelyek végig vezetnek téged lépésről lépésre a weboldal készítés folyamatán. Arra vonatkozóan is kaphatsz jó tippeket, hogy mely felületeket és szolgáltatókat érdemes használni, igénybe venni. Nézz egy kicsit utána, és aztán mérlegelj, hogy bele tudsz-e vágni önállóan, egy baráttal vagy profi segítségre lesz-e szükséged.

Kérd egy barátod segítségét az online hirdetések elindításához!
Kérd egy barátod segítségét az online hirdetések elindításához!

Közösségi média

Azt kell mondjam, hogy ez ma már alap! Facebook és Instagram profil nélkül bele se vágj ezekbe a dolgokba! De tényleg! Itt is fontos azonban a profizmus. Nem mindegy, hogy mit látnak az érdeklődők. Legyenek tele az oldalaid minőségi tartalommal. Sugározzon belőlük az alaposság, a szakértelem, az elszántság és minden, ami téged a tanítás során (bízom benne) jellemez! Itt könnyen kérheted az ismerőseid segítségét is, hiszen a szuper tartalmakat ők is megoszthatják, így meghatványozódik azok száma, akikhez eljuthatnak az üzeneteid. És az igazság az, hogy mindig valakinek a valakijének a valakije lesz a te embered!

Legyél csak régimódi: Szórólapok és brosúrák

Mindaddig amíg vannak postaládák, a régimódi, hagyományos módszereknek is van helye. Nagyon fontos azonban ennél a megoldásnál, hogy hihetetlenül látványosak és szokatlanok legyenek a szóróanyagaid! Hogy mire is gondolok ez alatt? Nos arra, hogy amikor kiveszik az adott helyen élők a postaládájukba gyűrt reklámújságokat, írólapra nyomtatott egyszínű irományokat és mindenféle érdektelen vackot, akkor valami olyat kell, hogy meglássanak ebben a kupacban, ami képes megragadni a figyelmüket legalább annyira, hogy „Hát ez meg mi a szösz?” Na, ez az a pillanat, amikor elérkezik a te időd és ugrik az a bizonyos majom, abba a bizonyos vízbe.  Természetesen, ha nem érdekeltek a magánórákban, úgy lehet a tiéd a világ legszebb szórólapja, nem ér célt. Viszont, ha aktuális náluk a kérdés, vagy ismernek valakit, akinek…Akkor azt kell, hogy gondolják – látva a te szóróanyagodat – hogy megtalálták az emberüket.

De elmehetsz akár a régi iskoláidba vagy a könyvtárba és kihelyezhetsz oda is – már ha engedik – hirdetéseket!

Használd ki a helyi kapcsolataidat

Biztosan vannak megszokott üzletek, amiket időről időre felkeresel. Jól ismered a nénit a szomszéd utcai patikában? Van a sarkon egy pékség, ahova néha beülsz kávézni? A barátnőd egy táskaboltban dolgozik, ahol pont van egy kisebb faliújság? Légy bátor, és kérdezd meg, hogy lenne-e rá mód, hogy kitedd a magánóráid hirdetését!

A szájhagyomány útja

Na erről talán nem is kell sokat magyaráznom. Van már egy-két diákod és elégedettek veled? Szeretnek és ragaszkodnak hozzád? A szüleik is örülnek annak, hogy anno rád találtak? Ilyen esetekben nem is nagyon kell több, hiszen az első adandó alkalommal ajánlani fognak barátaiknak és ismerőseiknek.

Ha komolyan gondolod a korrepetálást, ne feledd, hogy a diákjaid a legjobb marketingeseid!

Mi kerüljön a hirdetésbe?

Milyen elemeket kell tartalmaznia ennek a hirdetésnek? Fontos, hogy tömör és lényegre törő legyen, és csak a legfontosabb információkat próbáld meg átadni vele.

Mit tartalmazzon egy korrepetálási hirdetés?

  • Képzettségek Van angol szakos diplomád? Vagy biológiából szerzett mesterdiplomád? Van tanári képesítésed? Ezeket mindenképpen tüntesd fel a hirdetésben!
  • Tapasztalat Tanítottál már korábban? Öt/tíz/tizenöt éve játszol az adott hangszeren? Ez mind lényeges!
  • Referenciák Ezekre nincs szükség a hirdetésben, de azért legyenek "betárazva" az érdeklődők számára!
  • Helyszín Hajlandó vagy-e utazni, és ha igen, milyen messzire? Vagy csak online szeretnél órákat tartani?
  • Oktatott tárgyak Nyilvánvalóan fel kell tűntetned (jól láthatóan!), hogy mit is tanítasz.
  • Árak Érdemes lehet ezt is feltüntetni, ezáltal olyanok nem fognak megkeresni, akik nem szívesen fizetnék meg az óradíjat, amit meghatároztál magadnak.
  • Elérhetőségek Ezeket el ne felejtsd! Enélkül nem ér semmit az egész! Telefonszám és e-mail cím is legyen rajta, illetve minden olyan egyéb elérhetőség, ahol megtalálhatnak (skype, whatsapp, stb).

Képesítés és tapasztalat

A képesítésed és a tapasztalatod kulcsfontosságú. Nyilvánvaló, hogy sem a szülők nem bíznák akárkire a gyermekeiket, sem a felnőtt diákok nem szeretnének belefutni valakibe, aki a legkevésbé sem ért a tanításhoz vagy az adott tárgyhoz. Ha érdekel a kérdés, hogy kiből is lehet egyáltalán magántanár, akkor itt bővebben találsz róla információt.

Nagyon jó, ha tudsz referenciákat adni potenciális diákjaidnak.

Milyen képzést kaptál?

Ha iskolában tanultad az adott tárgyat, milyen iskola volt az? Milyen eredménnyel végezted? Milyen szintig jutottál vele? Fontos lehet az is, hogy mennyi idő telt el a tanulmányaid befejezése óta, vagy azóta, hogy utoljára kellett ezzel az ismerettel dolgoznod.

végzettség
Van esetleg tanári végzettséged? Vagy felsőfokú tanulmányokat folytattál az adott témában?

Tanítottál már korábban?

Ez is egy fontos információ! Azzal sincsen semmi baj, ha kezdő vagy a tanítás területén, de ezt jobb vállalni és esetleg némi kedvezményt adni az óradíjból a többi oktató tarifájához képest. Így biztosan sokan szívesen szavaznak majd neked bizalmat, és ahogy egyre több tapasztalatra teszel majd szert, úgy emelheted az óradíjadat az új diákoknak.

Mennyit kérjek a korrepetálásért?

Ez nagyon, de nagyon sok mindentől függ!

Hol tanítasz? A saját otthonodban (tehát nincs útiköltséged), a diákodnál (tehát házhoz mész, ami egy extra a szolgáltatás a listádon), online tartod az órákat (nincs útiköltség és időben is jóval kevesebbet kell rászánnod)? Milyen korú diákot tanítasz? Kisiskolást (valószínűleg 45 percnél nem tud tovább figyelni, így ezek valószínűleg a rövidebb óráid közé tartoznak), egyetemistát ( simán lehet 90 perc az óra, és gördülékeny, együttműködő magatartást feltételezhetsz, hiszen a motiváció már valószínűleg belülről fakad) vagy esetleg felnőttet? Mennyi idő alatt tudsz felkészülni az óráidra, és így tovább.

Történelem, angol, matematika: Mi a szakterületed?

Rendkívül fontos, hogy a hirdetésedben a tantárgyat is feltüntesd, amelyből magántanítást vállalsz.

Egy részletes hirdetésben meghatározhatod, hogy milyen célú korrepetálásokat vállalsz. Házi feladatot segítesz elkészíteni? Dolgozatra vagy vizsgára készítesz fel? Tanulmányi versenyre készítesz fel diákokat?

Ha nyelvtanár vagy kínálhatsz külön „termékként” szókincsbővítést, nyelvtan oktatást, beszédkészség fejlesztést, szövegértést.

Mindened a testmozgás, és aerobik vagy zumba óra tartását tervezed? A kulcsszavak ebben az esetben a testsúlycsökkenés, az alakformálás, az izomerősítés, az önbizalomnövelés, a jó csapat és a jó hangulat lehetnek.

Zongoratanár vagy? Oktatsz szolfézst is? Zenetörténetről, zeneszerzőkről és különböző zenei stílusokról is rendelkezel átadható tudásanyaggal – említsd csak meg ezeket is, hogy jobban felkeltsd a tanulnivágyók érdeklődését!

Ismétlem, a cél nem az, hogy mindent felsorolj, hanem az, hogy jól használd a kulcsszavakat, hogy megragadd és fenntartsd a potenciális érdeklődő figyelmét!

Hogyan lehet feliratkozni a Superprofra

Az egyik leggyorsabb módja annak, hogy magántanítványokat szerezz, az a Superprofon való regisztrálás. Ez a világ legnagyobb korrepetálási weboldala, ahol a leendő diákok több mint ezer különböző tantárgyból kereshetnek magántanárokat.

A Superprofra való feliratkozással a leendő diákok legnagyobb online felületéhez férhetsz hozzá – ráadásul pofon egyszerű és ingyenes az egész!

Mindössze annyit kell tenned, hogy létrehozol egy profilt:

  1. Keresd fel a www.super-prof.hu oldalt!
  2. Kattints a jobb felső sarokban a "Regisztráció" gombra.
  3. Add meg a neved, az e-mail címed és a jelszavad.
  4. Add meg, hogy milyen tantárgyat - vagy tantárgyakat - szeretnél tanítani.
  5. Adj hozzá kapcsolódó tantárgyakat.
  6. Válassz, hogy egyéni vagy csoportos órákat (esetleg mindkettőt) szeretnél tartani.
  7. Írj magadnak hirdetést a fentiekben tárgyaltak felhasználásával. Itt önéletrajzot vagy YouTube-videót is hozzáadhatsz.
  8. Add meg az órák helyszínét.
  9. Add meg az óradíjadat - ne feledd, amiket fentebb mondtunk.
  10. Add hozzá a mobilszámodat és a profilképedet.
  11. Készen állsz!
>

A platform , amely összeköti a magántanárokat és a tanulni vágyókat

Első óra ingyenes

Tetszett ez a cikk? Értékeld!

5,00 (1 rating(s))
Loading...

Réka